europejska
karta
mobilności

 NOWOCZESNA   SZKOŁA   -   ATRAKCYJNY   ZAWÓD



                                        


Menu Główne

Reklama, sztuka czy kicz?

Jak ważną rolę w działalności handlowej odgrywa reklama wszyscy doskonale wiedzą. Wspiera sprzedaż, zapoznaje odbiorców z firmą, marką, czy samym produktem. Młodzi handlowcy z klasy IID w ramach konkursu podjęli próbę udowodnienia, czy reklama jest sztuką, czy kiczem. Nie było to łatwe zadanie, gdyż otacza nas z każdej strony wiele gatunków reklam, z przeróżnymi przekazami. Są takie, które irytują, ale i te, w których wykorzystuje się różne środki językowe, formy graficzne, animacje, czy muzykę przyciągającą uwagę.

Najlepszą prezentację przygotowała Justyna Cimoch. Za pomocą wyszukanych przekazów reklamowych, grafiki pokazała oba oblicza reklamy, te które można uznać za dzieło sztuki, jak i te, które nie przyciągają uwagi klienta. Według zwyciężczyni: „reklama jest sztuką, ponieważ trzeba wiele wysiłku, trudu, pomysłu, kreatywności i pieniędzy aby stworzyć coś dobrego co udaje się nielicznym. Reklamy kiczowate trafiają się i są to komunikaty zrobione z przepychem, bez przemyślanego planu lub ze złym doborem odpowiednich narzędzi. Dobra reklama, to duży sukces dla danej firmy, lepsze pozyskanie klientów, możliwość rozwoju, możliwość dotarcia do szerokiego grona, zyski, możliwość przedstawienia oferty itd.”.

stat

Odsłon artykułów:
4037918