EKONOMIK ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2023
karta
mobilności

Menu Główne

Wycieczka do Cannes i po Nicei śladami wielkich artystów

Kolejny weekend wolny od pracy. Wybraliśmy się więc na wycieczkę do Cannes, zwiedziliśmy najważniejsze muzea Nicei.

Sobota. Cannes – miasto znane dzięki turystyce i międzynarodowemu festiwalowi filmowemu. Trafiliśmy na to wielkie i niezwykłe wydarzenie filmowe, które przyciąga międzynarodowe znakomitości i tłumy turystów, stając się centrum światowej kinematografii. Widzieliśmy czerwony dywan, po którym wchodzą gwiazdy do Centrum Filmowego. Przeszliśmy uliczkami Cannes oglądając paradę starych samochodów pełną postaci ze znanych filmów i jadącą motocyklem zakonnicę z Louis de Funès. Wszyscy nas pozdrawiali! Idąc dalej doszliśmy do portu. Promem popłynęliśmy na wyspę św. Małgorzaty - jedną z 4 Wysp Leryńskich. Na niej znajduje się Fort Royal, w którym więziony był przez 11 lat Człowiek w Żelaznej Masce. Ta historyczna postać stała się głównym bohaterem powieści Alexandre’a Dumasa, a następnie filmu z Leonardo DiCaprio. Do Cannes wróciliśmy catamaranem.

Niedziela – zwiedzanie Muzeum Chagalla (Musée National Marc Chagall) i Muzeum Matisse’a w Nicei.

Musée National Marc Chagall - otworzył je osobiście sam Chagall w dniu swoich 86. urodzin. Prace tego malarza - 17 wielkich obrazów związanych z tematyką religijną - w całości wypełniają obiekt. Zwykle takie muzea powstają po śmierci artysty. Tym razem było inaczej.

Marc Chagall (1887 – 1985) był malarzem i grafikiem światowej sławy. Pochodził z Witebska, miał rosyjskie i francuskie obywatelstwo. Żył w Saint-Paul de Vence niedaleko Nicei. Po śmierci został pochowany na tamtejszym cmentarzu miejskim.

Muzeum Matisse’a w Nicei – znajduje się tu największa kolekcja dzieł Henri’ego Matisse’a, francuskiego artysty światowej sławy (1869 – 1954), przyjaciela i rywala Picassa. Muzeum prezentuje wiele obrazów, rysunków, wydruków, zdjęć, rzeźb, wycinanek oraz książek ilustrowanych przez Matisse’a.

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.