Szkoła Przyjazna Prawom Człowieka
Szkoła Przyjazna Prawom Człowieka
Zespół Szkół Handlowo-Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika w Białymstoku realizuje prestiżowy projekt edukacyjny: SZKOŁA PRZYJAZNA PRAWOM CZŁOWIEKA ramach projektu „Stop Bullying! A human rights based approach to tackling discrimination in schools” współfinansowanego przez Komisję Europejską JUST/2013/DAP/AG/5578.
Projekt potrwa 24 miesiące i jest projektem międzynarodowym. Obejmuje swoim zasięgiem wybrane szkoły z Polski, Włoch, Portugalii I Irlandii. Staramy się o tytuł Szkoły Przyjaznej Prawom Człowieka, który ma kilka szkół na świecie.
Głównym celem projektu jest zapobieganie prześladowaniom, dyskryminacji i przemocy w szkołach poprzez edukację prawno-człowieczą.
Projekt zakłada pracę i zaangażowanie całej społeczności szkolnej: uczniów, uczennic, nauczycieli i nauczycielek oraz rodziców na rzecz poprawy sytuacji praw człowieka.
Harmonogram działań zaplanowanych w projekcie “Szkoła Przyjazna Prawom Człowieka”
25 lat Amnesty International w Polsce
" Uczniowie Zespołu Szkół Handlowo-Ekonomicznych im.M.Kopernika w Białymstoku wspierają działania antydyskryminacyjne Szkolnej Grupy Amnesty International w Piątkowisku. Bądźcie wytrwali. Wasza praca jest bezcenna. PRAWDA jest w WAS !!!"
"W tym roku Amnesty na świecie kończy 54 lata, w Polsce 25 lat,
w ZESPOLE SZKÓŁ HANDLOWO-EKONOMICZNYCH 6 lat!!!
Dziękujemy, że z tej okazji dołączyliście do przyjaciół/ przyjaciółek Amnesty z innych krajów i udostępniliście wolność. #wolnoscudostepnijwww.amnesty.org.pl/25lat
/133 SG AI z opiekunem/"
„Piramida nienawiści” Gordona Allporta
14-17 marca jest tygodniem intensywnych warsztatów dla młodzieży. Rodzaje przemocy, dyskryminacja, bullying, sposoby reagowania to wiodące tematy spotkań uczniów z goszczącymi w naszej szkole trenerami Amnesty International. Warsztaty potrwają do końca roku szkolnego. Wykorzystajmy dobrze czas stworzony dla projektu!!
Ogólnopolskie Spotkanie Grup Roboczych w ramach projektu "Szkoła Przyjazna Prawom Człowieka"
Posted by ZSHE w Białymstoku on 22 kwietnia 2015
28 - 29 marca 2015, Warszawa
Okazało się, że jesteśmy najstarszą i największą placówką w Polsce biorącą udział
w projekcie. Ciekawa prezentacja szkoły i internatu zawierająca m.in. Wasze/Państwa wypowiedzi nt.
NASZA SZKOŁA JEST……, BO….. wywołała radosne ożywienie :) Dziękujemy!!!
Czas wypełniły nam:
- warsztat na otrzymanych rekomendacjach z badania Temperatury Praw Człowieka,
prowadzenie: Izabela Podsiadło – Dacewicz.
- Agresja, przemoc, bullying – praktyczne rozwiązania profilaktyczne i interwencyjne – prowadzenie: dr hab. Jacek Pyżalski.
- praca nad wstępną Strategią Działań w naszej szkole.
Indywidualnym konsultacjom, pytaniom i rozmowom projektowym nie było końca. Wróciliśmy z ogromną dawką energii, pomysłów i tęgą pracą domową.
Zmiany w środowisku są procesem a rozpoczną je warsztaty, szkolenia.... dla całej społeczności szkolnej... to już po wiosennej przerwie :)
Do spotkania w drodze przemian!!!
Ps. Trud reprezentowania Państwa podjęli: Panie Ewa Górska, Ewa Kosińska, Lucyna Rojecka, uczniowie - Kamila Afonin i Maciej Odachowski z kl. II d, absolwent/trener AI- Ernest Węcławski.
Serdecznie dziękuję za przyjęcie zaproszenia do projektu i podjęcie wyzwania.
Lucyna Rojecka
W drodze do tytułu „SZKOŁY PRZYJAZNEJ PRAWOM CZŁOWIEKA”
W ramach projektu „Stop Bullying! A human rights based approach to tackling discrimination in schools” współfinansowanego przez Komisję Europejską JUST/2013/DAP/AG/5578.
Głównym celem projektu jest zapobieganie prześladowaniom, dyskryminacji i przemocy w szkołach poprzez edukację prawno-człowieczą.
W realizację projektu została zaangażowana cała społeczność szkolna.
Czytaj więcej: W drodze do tytułu „SZKOŁY PRZYJAZNEJ PRAWOM CZŁOWIEKA”
Spotkanie z przedstawicielkami projektu
30 października 2014 r. odbyło się spotkanie tzw. grupy roboczej zaangażowanej w Projekt „Szkoła przyjazna prawom człowieka” z ekspertką Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjnych i Szkoleń panią Izabelą Podsiadło- Dacewicz oraz panią Karoliną Kochanowska,specjalistką ds. realizacji projektów edukacyjnych
Spotkanie dotyczyło celów projektu, działań, badania „temperatury praw człowieka” w szkole. Rozmawialiśmy o różnych obszarach życia szkoły i etapach wdrażania projektu.
Strona 3 z 3