EKONOMIK ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2023
        w rankingu PERSPEKTYW
europejska
karta
mobilności

Menu Główne

Zaangażowanie lokalnego biznesu i społeczności lokalnej w efektywne kształcenie zawodowe - zagraniczna praktyka obserwacyjna ZSHE

Zaangażowanie lokalnego biznesu...


OKRES REALIZACJI PROJEKTU 31.12.2014 - 30.12.2015

BENEFICJENT

ZESPÓŁ SZKÓŁ HANDLOWO-EKONOMICZNYCH IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA
W BIAŁYMSTOKU 

AUTORZY PROJEKTU EDYTA WOŹNIEWSKA I TERESA JERZEWSKA-PALMER

KOORDYNATOR PROJEKTU BARBARA GOŁUBOWSKA
ASYSTENT KOORDYNATORA TERESA JERZEWSKA-PALMER

 

PARTNER ZAGRANICZNY

ISTITUTO DI ISTRUZIONE SUPERIORE "GIOVANNI BOCCARDI" - TERMOLI , WŁOCHY

KOORDYNATOR PROJEKTU FRINE BRAVI

Regulamin realizacji projektu i praktyki obserwacyjnej

{edocs}dokumenty/projekty/regulami-biznes.pdf,800,1,link{/edocs}

{edocs}dokumenty/projekty/regulami-biznes.pdf,800,650,link{/edocs}

CHARAKTERYSTYKA INSTYTUCJI PARTNERSKIEJ

ISTITUTO DI ISTRUZIONE SUPERIORE "GIOVANNI BOCCARDI"położony jest w środkowej części  Termoli we Włoszech. Miasto Termoli położone  na wybrzeżu Adriatyku, jest ważnym portem handlowym i turystycznym. Jest to również siedziba Uniwersytetu Turystyki i Ekonomii. Turystyka jest główną gałęzią rozwoju miasta i regionu, w związku z tym jest to dobre podłoże  dla rozwoju szkoły o profilu ekonomiczno-handlowo-usługowym, daje możliwość współpracy w tym zakresie z przedsiębiorcami, z lokalnym i regionalnym sektorem turystycznym i usługowym.

 

Szczegółowe kierunki w których kształci szkoła to: Turystyka, Administracja, Finanse i marketing, Business
i Technologia informacyjna, Marketing i stosunki międzynarodowe. Szkoła organizuje również kursy wieczorowe
i dla dorosłych.

Szkoła uczestniczy w realizacji wielu projektów, w tym również finansowanych ze środków Unii Europejskiej, w celu utrzymania wysokiej jakości kształcenia.

Nauczyciele ISTITUTO DI ISTRUZIONE SUPERIORE "GIOVANNI BOCCARDI"od lat biorą aktywny udział w realizacji projektów międzynarodowych np. 2003 – Comenius 1 – 03-ITA01-S2C02-oo164-1 Preserving the national identities in the EU context; 2003-2005 Comenius 03-ITA01-S2-C03-00055-1 E-work, 2008- COM-12 – 2008-1-FI1-COM06-00088-2 Emet.  

Szeroka oferta edukacyjna szkoły, ściśle powiązana jest z lokalnym rynkiem pracy. Dominuje tu kształcenie praktyczne  nad teoretycznym. Są to główne filary, na których szkoła  w Termoli buduje swoją silną pozycję na rynku edukacyjnym.

CEL PROJEKTU I ZAKRES PRAKTYKI OBSERWACYJNEJ

Cel projektu  -  realizacja w roku 2014/2015 zagranicznej praktyki obserwacyjnej przez nauczycieli przedmiotów zawodowych i kadrę zarządzającą (8 osób) oraz adaptacja i wdrożenie  skutecznych rozwiązań stosowanych przez  szkołę partnerską, prowadzących do zwiększenia efektywności kształcenia zawodowego w ZSHE.

Zakres praktyki obserwacyjnej:

1. Rozpoznanie rozwiązań stosowanych w 2 szkołach zawodowych w Termoli   (w tym w ekonomiczno-handlowej)
w zakresie włączenia w proces kształcenia zawodowego:

-  samorządów terytorialnych
-  organizacji branżowych
-  lokalnych pracodawców
-  organizacji/instytucji odpowiedzialnych za propagowanie przedsiębiorczości i samozatrudnienia rodziców uczniów

2. Zapoznanie z mechanizmami dostosowującymi kształcenie zawodowe do realiów i potrzeb rynku regionalnego (dopasowanie oferty edukacyjnej szkół zawodowych do zmiennego otoczenia ekonomicznego i warunków regionalnego rynku pracy).

3. Zapoznanie z  organizacją kształcenia praktycznego- w tym obserwacja zajęć praktycznych (praktyk zawodowych) realizowanych u pracodawców i na terenie szkoły.

4. Analiza form promocji szkolnictwa zawodowego realizowanych na szczeblu szkoły.

5. Analiza działań podejmowanych przez szkołę na rzecz zwiększenia motywacji uczniów do pełnego zaangażowania
w proces zdobywania umiejętności i kompetencji zawodowych. 

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.