EKONOMIK ZŁOTĄ SZKOŁĄ 2023
karta
mobilności

Menu Główne

Nauka nie ma zadnej ojczyzny

Wspomnień czar… ach, Walencjo:)

Spacerując uliczkami Walencji odbieraliśmy bogactwo jej historii… Nie sposób zapomnieć imponującej architektury Giełdy Jedwabiu, odzwierciedlającej rozkwit miasta, które pod koniec średniowiecza było jednym z najważniejszych ośrodków handlu morskiego w Europie, a od 1996 r. wpisana na listę UNESCO. Jak podają kroniki handel jedwabiem był jednym z motorów gospodarki Walencji. A wszystko zaczęło się od ,,jedwabników”… J.

Oczarowała nas architektura miasta z mnogością współistniejących stylów. Bogate, projektowe kieszonkowe pozwoliło na ekskluzywną degustację owoców morza, a otwartość i uśmiech mieszkańców sprawiły, że nasz pobyt stał się bezpiecznym i dobrym doświadczeniem. Sprzyjał szlifowaniu różnych form porozumienia, współpracy, otwartości, też odwagi. Od pracodawców usłyszeliśmy tylko słowa uznania i zaproszenie do kontynuowania współpracy w wakacje.

Największe w Europie oceanarium naprawdę ,,wchłonęło” ekonomistów. Ekosystemy wodne z całego świata zachwyciły wrażliwych i pilnie dokumentujących. Spacerując systemem tuneli mogliśmy obserwować wszystko, co dzieje się pod wodą. Przestrzeń oceanarium jest naprawdę imponująca, podzielona na strefy, od 2003 r. wciąż powiększana i udoskonalana.  Atrakcją zamykającą Nasz pobyt był pokaz tresury delfinów i seans w kinie 4D.

Na trwale zapisały się w pamięci praktykantów (IIIf i IIIh) i opiekunów naturalne siedliska zwierząt stworzone w zjawiskowym Bioparku. Pomiędzy ludźmi i zwierzętami nie ma bariery oddzielającej, zamiast tego są stawy, rośliny i skały, więc odwiedzający wydają się być zanurzeni w środowisku zwierząt. Cieki wodne, potoki, katarakty i wodospady tworzą specyficzny mikroklimat.
Oszklone baseny zawierają ogromne ilości pływających pyszczaków z jeziora Malawi i Tanganika. Kolejną zaskakującą atrakcją są baobaby… niestety nie są żywe. Wybiegi oraz miejsca obserwacji zwierząt są bardzo dobrze przemyślane, gdyż przechodząc przez nie na pewno zobaczymy zwierzęta w swoim środowisku (sawanny, Afryki równikowej i Madagaskaru).

Pani Margareto, tęsknimy… Do spotkania na walencjańskiej plaży!

Opiekunowie i praktykanci projektu ,, NAUKA NIE MA ŻADNEJ OJCZYZNY” -  mobilności zawodowe uczniów i kadry ZSHE” pozdrawiają! Hola J

Praktykanci przejmują mikrofon :)

Praktyki zagraniczne w Walencji były cudownym przeżyciem. Sprawiły mi dużo radości a także wzbogaciły moje życie o nowe doświadczenia. Wyjazd ten na długo zapadnie mi w pamięci.

Piotr Wilczewski

Praktyki w Hiszpanii były fantastyczne, zwiedzaliśmy piękne miejsca, zabytki oraz poznaliśmy kulturę hiszpańską. Spróbowaliśmy tradycyjnych, pysznych hiszpańskich dań oraz napojów. Praktyki w firmie dały nam wielkie doświadczenie, podszkoliliśmy swój język angielski i uczyliśmy się przy okazji hiszpańskiego. Bardzo cieszymy się z przyjazdu do Walencji.

Kamil Sokół i Mateusz Dobrogowski

Praktyki w Hiszpanii były czymś nowym w moim życiu. Dzięki praktykom mogliśmy podszkolić język angielski i hiszpański. Podczas wyjazdu mogłem zobaczyć inną kulturę oraz inny styl życia. To był na pewno niezapomniany wyjazd.

Hubert Drozdowski

Praktyki za granicą były niesamowitym przeżyciem. Poznałem tu wiele osób posługujących się językiem angielskim, dzięki czemu wzrosły moje umiejętności językowe. Ponadto poznałem inną kulturę i obyczaje, co może mi pomóc w późniejszym życiu i w odnalezieniu się w pracy za granicą. Na pewno nigdy w życiu nie zapomnę tego wyjazdu.

Szymon Ostrowski

Praktyki zawodowe w Hiszpanii były ciekawym przeżyciem. Mogłem wzbogacić swoje umiejętności języka angielskiego. Była to wspaniała okazja to poznania nowych ludzi oraz stopniowego poznawania pięknego miasta, jakim jest Walencja. Pozdrawiam

Kamil Krawczenko

Praktyki za granicą były ciekawą lekcją w życiu. Zdobyłem cenne doświadczenie zawodowe. Poprawiłem swój język angielski oraz poznałem tradycje panujące w Hiszpanii. Chętnie powtórzył bym kiedyś taki wyjazd.

Dawid Szarkowski

Praktyki w gorącej Walencji były bardzo ciekawe. Przez miesiąc czasu zdobyłem cenne doświadczenie zawodowe i podszkoliłem swój język angielski i hiszpański. Również zasmakowałem hiszpańskich dań oraz poznałem ich kulturę. Kadra nauczycieli była świetna, pomagała w każdej sytuacji. Tak świetnego wyjazdu nigdy nie zapomnę.

Jakub Cieśluk

Pomimo pewnych komplikacji ze strony firmy zajmującej się organizacją praktyk wyjazd możemy uznać za jak najbardziej udany. Za każdym razem mogliśmy liczyć  na pomoc ze strony nauczycieli. Hiszpania wzbudziła w nas wiele pozytywnych emocji, które zapamiętamy na całe życie . Urzekła nas kultura i mentalność tutejszych mieszkańców. Jest to kraj pełen życzliwych ludzi .Pomimo barier językowych byliśmy w stanie z nimi się porozumieć. Po pracy mieliśmy czas wolny, który wykorzystaliśmy na zwiedzanie  i podziwianie pięknej Walencji. Na praktykach nabyliśmy ogrom nowych umiejętności. Cieszymy się, że mieliśmy możliwość odbycia praktyk za granicą.

Wiktoria Zieńko, Natalia Niemirowicz,
Anna Ruksza, Dominika Przekop ,
Magdalena Czerwińska, Julia Konopko

Praktyki w Hiszpanii to dla każdego z nas wspaniałe doświadczenie. Poznanie nowych miejsc, kultury oraz nowego rynku pracy robi wspaniałe wrażenie. Czuję że te praktyki to będzie niezapomniane przeżycie.

Oliwia Zimnoch

Praktyki zawodowe w Hiszpanii poszerzyły moje horyzonty. Była to doskonała okazja do szlifowania języków oraz poznania nowych wspaniałych osób. Ten wyjazd odkrył w mej duszy pasję do podróży.

Marlena Lewoc

Podczas praktyk nauczyłam się być bardziej samodzielna, wyszłam ze swojej strefy komfortu i miałam okazję zwiedzić tak piękne miasta, jak Walencja i Alicante.

Patrycja Mojsiuszko

Dzięki praktykom zagranicznym zwiedziłam i poznałam bardzo ciekawe miejsca oraz nauczyłam się wielu przydatnych umiejętności związanych z zawodem.

Wiktoria Sokołowska

Dzięki praktykom zagranicznym poznałam śródziemnomorską kulturę, dowiedziałam się jak wygląda praca w moim zawodzie w innej części Europy. Szczególnie cieszę się, ze zdobycia niezbędnych w zawodzie hotelarza kompetencji miękkich, takich jak cierpliwość, umiejętność rozwiązywania problemów i zarządzanie czasem.

Krysia Julia Grygorczyk

Praktyki sprawiły ,że udoskonaliłam swoje umiejętności zawodowe w obcojęzycznym środowisku. Praktyki były wspaniałą okazją do szlifowania języka angielskiego i wzbogacenia słownictwa. Ponadto poznałam wspaniałych ludzi, ich zwyczaje i kulturę. Jestem szczęśliwa, że mogłam zwiedzać i odkrywać nowe miejsca, mając jednocześnie przyjemną pracę.

Natalia Zawadzka.

Praktyki zawodowe były fantastycznym przeżyciem. Praca w zawodzie była dla mnie wyzwaniem i sposobem na przetestowanie swoich umiejętności nabytych na zajęciach.

Sebastian Faltyn

Praktyki zawodowe w Hiszpanii były ciekawym przeżyciem. Była to wspaniała okazja do poznania nowych ludzi oraz stopniowego poznawania pięknego miasta, jakim jest Walencja.

Dawid Owczarczuk

Praktyki zawodowe w Hiszpanii poszerzyły moje horyzonty. Była to doskonała okazja do szlifowania języków oraz poznania nowych wspaniałych osób. Wyjazd ten odkrył w mej duszy pasję do podróży.

Maciej Chojnowski

Praktyki zawodowe w Walencji były bardzo ekscytujące. Wyjazd pomógł mi rozwinąć umiejętności komunikacyjne i językowe. Dodatkowo poznałem mnóstwo wspaniałych ludzi.

Mikołaj Szpica

Miło wspominam swoje rozmowy ze współpracownikami nie tylko na tematy związane z pracą, ale i o rzeczach z codziennego życia. Doskonale również pamiętam cieple przyjęcie mnie przez nich pierwszego dnia. Praca ta rozwinęła moje zdolności w dziedzinie ekonomii oraz rozwinęła moje umiejętności językowe.

Mateusz Jedliński

Praktyki zawodowe w Walencji były nowym wyzwaniem, ale też piękną przygodą. Z tych praktyk na pewno zapadną mi w pamięci nowo poznani ludzie, ich kultura oraz niesamowite wspomnienia. Cieszę się, że mogłem to przeżyć wspólnie z moimi przyjaciółmi.

Krzysztof Dmuchowski

Ps. Muzeum jedwabiu i giełda jedwabiu (wpisana na listę UNESCO) skradły serca naszym Paniom tak jak Nasza fantastyczna Młodzież J

Hola

pozdrowienia

Praktykanci z Hiszpanii pozdrawiają praktykantów  z Portugalii
Za co kochamy „EKONOMIK"?
... m.in. za możliwość odbywania zagranicznych praktyk.
Ze słonecznej Walencji pozdrawiamy grupę w Povoa de Varzim (Portugalia)
Grenada, Povoa de Varzim, Walencja od marca 2022r. gościły aż 118 uczniów naszej szkoły na praktykach zagranicznych.
W Hiszpanii (Grenada i Walencja) uczniowie uczestniczą w projekcie "Nauka nie ma żadnej ojczyzny"- mobilności zawodowe uczniów  i kadry ZSHE, a w Portugalii "Praktyki nauczycielem życia" - staże zagraniczne uczniów i job shadowing kadry ZSHE. Oba projekty realizowane są w ramach Programu Erasmus+.

Vemo - nos por AI
Hasta luego
Do zobaczenia

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.